ממונה בטיחות בעבודה

ממונה בטיחות בעבודה הוא עובד מקצועי בתחום הבטיחות, המוסמך על ידי משרד העבודה, ומופקד על נושא בטיחות העבודה במקום העבודה.

מי עושה זאת?

ממונה בטיחות בעבודה יכול להיות אדם פרטי, או עובד של חברה המעניקה שירותי בטיחות.

מה חשוב לשים לב?

בבחירת ממונה בטיחות בעבודה, חשוב להקפיד על הקריטריונים הבאים:

  • ממונה בטיחות בעבודה חייב להיות בעל רישיון ממונה בטיחות, המוענק על ידי נציבות הכבאות וההצלה.
  • ממונה בטיחות בעבודה חייב להיות בעל הכשרה וניסיון בתחום הבטיחות.
  • ממונה בטיחות בעבודה חייב להיות בעל יכולת תקשורת טובה ויכולת עבודה בצוות.

מתי חשוב להעסיק ממונה בטיחות

על פי חוק, יש להעסיק ממונה בטיחות בעבודה בכל מקום עבודה בו מועסקים לפחות 50 עובדים. בנוסף, יש להעסיק ממונה בטיחות בעבודה בכל מקום עבודה בו קיים סיכון מוגבר לתאונות עבודה, כגון:

  • עבודה עם חומרים מסוכנים.
  • עבודה בגובה.
  • עבודה במקומות סגורים או צפופים.
  • עבודה עם מכונות או ציוד מסוכן.

חשוב להעסיק ממונה בטיחות בעבודה, מכיוון שהוא אחראי על שמירת בטיחות העובדים והמקום העבודה. ממונה בטיחות בעבודה אחראי על:

  • הכנת תוכנית בטיחות.
  • ביצוע בדיקות בטיחות.
  • הדרכת עובדים בנושא בטיחות.
  • טיפול באירועי חירום.

ממונה בטיחות בעבודה הוא גורם חיוני לשמירה על בטיחות העובדים והמקום העבודה.

האתר מנוהל על ידי אורי תכנון הנדסי בטיחות ונגישות.
ליצירת קשר טלפוני במספר 053-3203905

ניתן ליצור קשר ישירות בווטסאפ בלחיצה על הקישור הבא – לחצו כאן

Call Now Button דילוג לתוכן